Usein kysytyt kysymykset

Yleiset asiat

Miten tavoitan asiakaspalvelun?

Asiakaspalvelun tavoitat arkisin ja viikonloppuisin klo 8-22

  • Puhelinasiakaspalvelu 03 3399 3600, arkisin ja viikonloppuisin klo 8-22
  • Sähköpostiasiakaspalvelu asiakaspalvelu@suomilimiitti.fi, arkisin ja viikonloppuisin klo 8-22

Osoite:
J.W.-Yhtiöt Oy
Aleksanterinkatu 17 B
15110 LAHTI

Yhteystietoni ovat muuttuneet, pitääkö tämä ilmoittaa?

Kyllä. Yhteystietomuutokset (osoite, nimi, sähköposti, puhelinnumero yms.) tulee ilmoittaa Suomilimiitin verkkopalvelussa.

Onko Suomilimiitti tietoturvallinen?

Kyllä. Käytämme samanlaista turvajärjestelmää kuin pankit, eli yhteytemme on suojattu SSL-suojauksella. Tiedostomme ovat nykyaikaisessa ja asianmukaisesti suojatussa ympäristössä lukituissa tiloissa, eikä ulkopuolisilla ole pääsyä tiedostoihimme. Sisäänkirjautuminen palveluun tapahtuu aina henkilökohtaisten verkkopankkitunnusten avulla, mobiilivarmenteella tai aiemman verkkopankkitunnusten avulla tehdyn sisäänkirjautumisen yhteydessä toimittamamme PIN-koodin ja henkilötunnuksesi yhdistelmällä.

Mikä on PIN-koodi?

PIN-koodi on Suomilimiitin asiakkaalle luoma kuusimerkkinen tunnus. PIN-koodin ja oman henkilötunnuksen avulla asiakas voi kirjautua sisään Suomilimiitin verkkopalveluun. PIN-koodi tulee aina säilyttää turvallisessa paikassa, eikä sitä saa luovuttaa toisen henkilön käyttöön.

Nordean verkkopankkiasiakkaat eivät valitettavasti voi pankin sopimusehtoihin perustuen käyttää PIN-koodia sisäänkirjautumiseen. Heidän tulee siis joka kerta käyttää verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta Suomilimiitin verkkopalveluun kirjautuessa.

Olen unohtanut PIN-koodin. Mistä saan uuden PIN-koodin?

Jos koodi unohtuu, uuden PIN-koodin voi tilata verkkopalveluun sisäänkirjautumisen sivustolla kohdassa "Unohtuiko PIN-Koodi?".

Voinko hakea lainaa omilla/ tuttavan tiedoilla tuttavalleni/ perheenjäsenelle?

Ei. Laina on tarkoitettu omaan henkilökohtaiseen käyttöön ja hakiessa tulee käyttää omia henkilökohtaisia tietoja. Älä myöskään koskaan luovuta omia henkilökohtaisia tietojasi kenellekään.

Miten saan itselleni lainakiellon?

Lainaeston voi asettaa itselleen lähettämällä kieltopyynnön kirjallisena tai soittamalla asiakaspalveluun. Yrityksellemme tekemä lainakielto koskee ainoastaan yrityksemme lainapalveluita.

Olen saanut tietooni, että nimissäni on tietämättäni haettu lainaa. Mitä teen?

Mikäli nimissäsi on tehty petos tai epäilet henkilötietojesi joutuneen väärinkäytösten kohteeksi, ole viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme 03 3399 3600 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@suomilimiitti.fi. Muista liittää viestiin yhteystietosi, jotta tavoitamme sinut antaaksemme asiassa lisäohjeita.

Mihin asiakkaiden henkilötietoja käytetään?

Asiakastietoja voidaan käyttää vain yrityksen omaan asiakastiedotukseen. Emme luovuta asiakastietojamme ulkopuolisille tahoille.

Haluan peruuttaa Suomilimiitti-sopimuksen. Kuinka minun tulee toimia?

Luotonsaajalla on oikeus peruuttaa tekemänsä lainasopimus neljäntoista (14) päivän kuluessa sopimuksen syntymisestä tai siitä myöhemmästä ajankohdasta, jona luotonsaaja on saanut pysyvällä tavalla luottoa koskevat ennakkotiedot ja sopimusehdot. Peruuttamisilmoitus on ilmoitettava asiakaspalveluun kirjallisesti.

Peruutusilmoituksessa tulee olla vähintään seuraavat tiedot:

  • luotonsaajan nimi ja henkilötunnus
  • ilmoitus peruuttamisesta
  • paikka ja päiväys
  • luotonsaajan omakätinen allekirjoitus

Suomilimiitin takaisinmaksaminen

Miten laina maksetaan takaisin?

Lasku lähetetään sopimuksen mukaan kerran kuukaudessa, noin kaksi viikkoa ennen eräpäivää. Laskuun on koottu edellisen kuukauden Suomilimiitin tapahtumat ja mahdollinen jäännöserä edellisestä laskusta.

Laskun saadessasi voit valita maksatko laskun kertamaksuna tai halutessasi voit hyödyntää osamaksumahdollisuuden. Mikäli hyödynnät osamaksumahdollisuuden, minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuukauden laskutusjaksolle kuukausikorkoa 8,9 %.

Luoton ajantasaisen takaisinmaksettavan loppusumman voit laskea Suomilimiitin verkkopalvelussa tai pyytää sen Suomilimiitin asiakaspalvelusta puh. 03 3399 3600 tai asiakaspalvelu@suomilimiitti.fi

Voinko saada laskun sähköisenä paperilaskun sijaan?

Kyllä. Suomilimiitin laskut on mahdollista saada sähköpostitse tai kirjeitse. Sähköpostilasku lähetetään aina automaattisesti.

Voiko luoton maksaa takaisin ennen eräpäivää?

Kyllä. Halutessasi voit maksaa luoton takaisin ennen eräpäivää. Takaisinmaksettavan ajantasaisen summan voit tarkastaa Suomilimiitin verkkopalvelusta tai asiakaspalvelusta puh. 03 3399 3600 tai asiakaspalvelu@suomilimiitti.fi

Paljonko Suomilimiitin todellinen vuosikorko on?

Kuluttajansuojalain mukainen todellinen vuosikorko esimerkiksi 800 euron luotolle 12 kuukauden maksuajalla on 163,98 %.

Olen maksanut laskun tänään. Milloin suoritus näkyy tiedoissani?

Suoritus kirjautuu järjestelmäämme maksetuksi 1-4 arkipäivää myöhemmin maksupäivästä.

Mitä Suomilimiitin käyttäminen maksaa?

Luottosopimuksen voimassaolo on ilmaista, ei kiinteää vuosimaksua tai muita kuluja. Nostoprovisio on 15 % nostetusta summasta. Laskun saadessa asiakas voi valita maksaako laskun kertamaksuna vai hyödyntääkö osamaksumahdollisuuden. Mikäli hyödynnät osamaksumahdollisuuden, minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuukauden laskutusjaksolle kuukausikorkoa 8,9 %.

Minulla on maksuvaikeuksia, enkä voi maksaa koko laskua eräpäivään mennessä. Voinko maksaa osamaksulla?

Voit hyödyntää osamaksumahdollisuuden ja maksaa laskun loppusummasta ainoastaan minimilyhennyksen. Maksaessasi laskun osamaksulla minimilyhennys on 12,5 % avoimesta saldosta, kuitenkin vähintään 50 €. Minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuun laskutusjaksolle kuukausikorkoa 8,9 %. Tarkemman ohjeen löydät laskusta.

Lasku ei tullut perille, pitääkö silti maksaa?

Kyllä. Mikäli lasku ei ole tullut perille, sinun on oma-aloitteisesti otettava yhteys asiakaspalveluumme tai tarkastettava maksutiedot Suomilimiitin verkkopalvelusta. Laskun puuttuminen ei oikeuta eräpäivän muutokseen. Laskutiedot on aina nähtävillä ja tulostettavissa Suomilimiitin verkkopalvelussa, osoitteessa www.suomilimiitti.fi. Maksutiedot saat myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Kadotin laskun, voinko saada laskun tiedot uudestaan?

Kyllä, voit tarkastaa ja tulostaa maksutiedot Suomilimiitin verkkopalvelusta. Suomilimiitin verkkopalveluun pääset osoitteesta www.suomilimiitti.fi. Maksutiedot saat myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Haluan hyödyntää osamaksumahdollisuuden. Mikä on laskuni minimilyhennys?

Maksaessasi laskun osamaksulla minimilyhennys 12,5 % avoimesta saldosta, kuitenkin vähintään 50 euroa. Osamaksuohje löytyy laskusta. Hyödyntäessäsi osamaksuominaisuuden minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuukauden laskutusjaksolle kuukausikorkoa 8,9 %.

Suomilimiitin hakeminen

Olen uusi asiakas ja haen lainaa. Minulla ei ole verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta. Miten toimin?

Ottakaa tässä tapauksessa yhteyttä pankkiin ja pyytäkää heiltä itsellenne omat verkkopankkitunnukset. Mobiilivarmenteen saat matkapuhelinliittymäsi tarjoajalta.

Miten haen Suomilimiittiä?

Suomilimiitti haetaan Suomilimiitin verkkopalvelussa. Lainasopimuksen täyttäminen kestää pari minuuttia ja luottopäätös lähetetään asiakkaalle tekstiviestitse. Hakemuksen voit tehdä ympäri vuorokauden seitsemän päivää viikossa. Hakemuksia käsitellään arkisin ja viikonloppuisin klo 8-22 välisenä aikana.

Voinko hakea Suomilimiittiä vaikka liittymäni on prepaid tai salainen?

Kyllä. Hae laina verkkohakemuksella Suomilimiitin verkkopalvelussa.

Voiko yritys hakea Suomilimiittiä?

Ei. Suomilimiitti on yksityiskuluttajien luotto.

Vakituinen osoitteeni on ulkomailla. Myönnättekö minulle Suomilimiittiä?

Yksi luotonmyöntämisen ehdoista on, että luotonhakijan virallinen pysyvä osoitetieto on Suomessa. Tarkastamme asiakkaiden ajantasaisen osoitetiedon väestötietorekisteristä.

Miten nostan rahaa tililleni?

Suomilimiitin noston voi tehdä ilmaiseksi Suomilimiitin verkkopalvelussa tai lähettämällä tekstiviestin SL SUMMA PIN-koodi (esim. SL 100 456789) numeroon 173172.

Mitä myönteinen luottopäätös edellyttää luotonhakijalta?

Suomilimiitti voidaan myöntää vähintään 21-vuotiaille. Luottosopimus myönnetään yksityishenkilöille, jotka täyttävät lainaehtojemme luottokelpoisuusmääritelmän. Myönteinen luottopäätös mm. edellyttää, että luotonhakijalla on: Suomen kansalaisuus, henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset (tai mobiilivarmenne), virallinen osoitetieto Suomessa, moitteettomat luottotiedot ja matkapuhelinnumero.

Milloin lainaa voi hakea?

Lainahakemuksen voi lähettää milloin tahansa. Lainahakemuksia käsitellään ja hyväksyttyjä nostoja maksetaan asiakkaan tilille arkisin ja viikonloppuisin klo 8-22 välisenä aikana.

Miksi minulle ei myönnetty lainaa?

Yleisimmät syyt Suomilimiitin sopimuksen tai noston hylkäämiseen ovat: voimassa oleva luottohäiriömerkintä, virheelliset tai puutteelliset osoitetiedot tai yrityksellemme erääntynyt lasku. Myös luotonantajan oma riskiarvio voi estää luoton myöntämisen. Luotonantaja voi oman harkintansa mukaan ja erityistä syytä ilmoittamatta olla myöntämättä luottoa. Luotonantaja ei ole velvollinen perustelemaan kielteistä luottopäätöstä.

Mikä on turvakoodi?

Lähetämme turvakoodin ensimmäisen Suomilimiitin lainan haun yhteydessä. Näin varmistamme että ilmoittamasi matkapuhelinnumero on oikein ja sinun käytettävissä. Syötä koodi sille varattuun kenttään lainan haun yhteydessä. Turvakoodi on henkilökohtainen ja kertakäyttöinen. Suomilimiitti ei kysy turvakoodia koskaan puhelimitse, tekstiviestinä tai sähköpostitse, eikä koodia tule luovuttaa koskaan tekstiviestinä, puhelimitse tai sähköpostitse.

Mikä on Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmä?

Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmästä saatavia tietoja käsittelee J.W.-Yhtiöt Oy ja Suomen Asiakastieto Oy tiedon välittäjänä. Tietoja kerätään vain luottohakemuksen käsittelyä varten.

Käsiteltävät tiedot koskevat luottoja ja niiden hoitamista. Luottohakemuksen yhteydessä kerättyjä tietoja ei luovuteta ulkopuolisille ilman lain mukaista velvoitetta. Viranomaisilla voi olla pääsy näihin tietoihin omassa toiminnassaan.

Luotonhakijalla on oikeus tarkastaa mille tahoille ja mitä tietoja Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmän kautta on luovutettu. Tarkistusoikeuden toteuttaa Suomen Asiakastieto Oy. Suomen Asiakastieto Oy:n ylläpitämään Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmään kuuluvat yhtiöt voit tarkastaa oheisesta linkistä: http://www.asiakastieto.fi/pdf/positiiviset-luottotiedot-tietoa.pdf

Huomasin, että sivuillanne on käytössä mobiilivarmenne. Kuinka se toimii?

Tarkemmat tiedot mobiilivarmenteesta saat täältä: www.mobiilivarmenne.fi. Valitse verkkopankiksesi OP riippumatta omasta verkkopankista. OP:n kautta pääset tunnistautumaan mobiilivarmenteellasi.

Haluan hakea Suomilimiittiä, mutta minulla ei ole tietokonetta. Miten toimin?

Voitte lähettää verkkohakemuksen miltä tahansa tietokoneelta, jossa on internet-yhteys. Useat asiakkaat lähettävät hakemuksen esim. kirjastosta, nettikahvilasta tai tuttavan tietokoneelta. Lainan hakemiseen tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen ja matkapuhelimen.

Sopimuksen mukaan minulla on Suomilimiitti käytössä, maksanko jostain?

Sopimuksen voimassaolo on ilmaista, ei kiinteää vuosimaksua tai muita piilokuluja - maksat ainoastaan joustoluoton käytöstä. Nostojen nostoprovisio on 15 % nostettavasta summasta. Asiakkaan hyödyntäessä osamaksumahdollisuuden, minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuukauden laskutusjaksolle kuukausikorkoa 8,9 %.

Haluan hyödyntää osamaksumahdollisuuden. Mikä on laskuni minimilyhennys?

Maksaessasi laskun osamaksulla minimilyhennys on 12,5 % laskun loppusummasta, kuitenkin vähintään 50 €. Osamaksuohje löytyy laskusta. Hyödyntäessäsi osamaksuominaisuuden minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuukauden laskutusjaksolle kuukausikorkoa 8,9 %.

Suomilimiitin käyttäminen

Miten Suomilimiittiä voi käyttää?

Kun Suomilimiitti on myönnetty, voit nostaa luottoa pankkitilillesi käytettävissä olevan luottorajan puitteissa joko kerralla tai pienemmissä osissa tarpeesi mukaan. Noston voit tehdä ilmaiseksi Suomilimiitin verkkopalvelussa tai lähettämällä tekstiviestin SL SUMMA PIN-koodi (esim. SL 100 456789) numeroon 173172.

Paljonko on Suomilimiitin miniminosto?

Miniminosto on 10 €.

Paljonko Suomilimiitin luottoraja on?

Suomilimiitin luottoraja on enintään 2000 €. Luottoraja määräytyy sopimuksen tekohetkellä.

Olen nostanut viime viikolla 100 €, voinko nostaa lisää?

Kyllä. Voit käyttää luottoa joko kerralla tai pienemmissä osissa tarpeesi mukaan, mikäli sinulla ei ole erääntyneitä laskuja yrityksellemme. Nostamasi summan voit valita 10 euron tarkkuudella. Miniminosto on 10 €.

Miten lainapalvelu on avoinna?

Lainapalvelumme on avoinna joka päivä ympäri vuorokauden. Lainahakemuksen voit lähettää milloin tahansa osoitteessa www.suomilimiitti.fi. Lainahakemuksia käsitellään ja myönnettyjä luottoja maksetaan asiakkaan tilille arkisin ja viikonloppuisin klo 8-22.

Mitä tekstiviestin lähettäminen maksaa?

Tekstiviestin lähettäminen on lisämaksutonta. Tekstiviesti maksaa normaalin tekstiviestin verran. Tarkan hintatiedon voit tiedustella matkapuhelinliittymäsi tarjoajalta.

Kauanko Suomilimiitin noston tilisiirto kestää pankkitililleni?

Suomilimiitin nostot siirretään asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille heti hyväksytyn nostopäätöksen jälkeen. Tilisiirto tapahtuu välittömästi, mikäli käytössäsi on Nordean, Osuuspankin, Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Säästöpankin tai POP Pankin tili. Lainapalvelustamme riippumattomista syistä emme voi tällä hetkellä taata viiveettömiä tilisiirtoja S-Pankin tileille, mistä johtuen S-Pankin maksuja maksetaan päivittäin noin kello 9.00, 12.00, 15.00, 18.00 ja 21.00. Muita kuin edellä mainittuja pankkeja käytettäessä raha on lainanhakijan tilillä 1-2 pankkipäivän kuluttua. Hyväksyttyjä nostoja maksetaan päivittäin arkisin ja viikonloppuisin klo 8-22 välisenä aikana.

Lainan hakeminen tekstiviestillä

1
Rekisteröidy

Rekisteröidy asiakkaaksi

» Rekisteröidy tästä

Jos olet jo asiakkaamme ja sinulla on PIN‑koodi lainapalveluumme, voit siirtyä suoraan kohtaan 2 ja lähettää tekstiviestin.

2
Lähetä tekstiviesti

Lähetä tekstiviesti numeroon 173172:
SL LAINASUMMA PIN-KOODI

Esim: SL 300 12346

Saat vastauksen hetken kuluttua matkapuhelimeesi.

Tekstiviestin hinta on 0 euroa.

3
Rahat tilille!

Rahat siirretään palvelun aukioloaikoina tilillesi muutaman minuutin kuluessa.

Helposti, nopeasti ja joustavasti.